rådhudspladsen i københavn

Der er mange fordele ved outdoor reklamer

I det moderne samfund har reklameindustrien ændret sig markant. Den helt store nyhed er naturligvis internettet, hvor rigtig meget af nutidens marketing finder sted via annoncebjælker, videoer, målrettede reklamer og så videre. Mange har dog udviklet en naturlig vilje til at overse disse reklamer. Udendørs reklamer, tavler, søjler og plakater er dog ikke uddøde, men virker stadig godt og effektivt.

Flet dit budskab ind i bybilledet

Med en outdoor reklame kan du, som afsender af et bestemt budskab, få dette budskab flettet ind i bybilledet. Det kan være et produkt eller en service du vil sælge, eller noget mere holistisk. Uanset hvad kan det formidles i bybilledet ved at lade det trykke på plakater eller vise på store skærme.

En af de mest kendte eksempler på dette, er Outdoor reklamer ved Rådhuspladsen i København.

Her har du mulighed for at betale for at få din reklame blæst op på en af de enorme displays omkring Rådhuspladsen, hvilket sender tanker til den berømte Times Square i New York.

Der er noget majestætisk og monumentalt ved sådan en reklame, der ligesom svæver i bybilledet og sætter sig fast i forbrugerens hukommelse på en helt anden måde end en simpel internetannonce.

Outdoor reklamer er organiske på en helt anden måde, hvilket kan være med til at vække mere positive konnotationer hos borgeren, i stedet for at være en irriterende afbrydelse i en video på internettet eller fjernsynet. Disse typer reklamer virker naturligvis også, men outdoor reklamer er bare noget helt særligt.

outdoor reklamer

Målret din reklame

Der er altså mange positive ting at sige om outdoor reklamer. Det er en rigtig god måde at sætte sig fast i hukommelsen hos fodgængere, cyklister og bilister, der måske kører forbi i deres egne tanker, men pludselig bliver ledt ind på en anden idé af en bestemt reklame.

Der er mange, der specialiserer sig i at målrette reklamer på den rigtige måde. Når det kommer til outdoor reklamer, er det en lidt anderledes strategi, end ved andre typer reklamer. Når du er udenfor, responderer du en smule anderledes, og der skal derfor noget lidt andet til, for at fange din opmærksomhed.

Der er uden tvivl meget materiale at finde på dette område i bøger eller på nettet, men en anden god måde at blive klogere på, er ved at afprøve det selv. Gå ud i bybilledet uden nogen særlig opmærksomhed på reklamer og se, om der er noget, der bider sig fast. Måske kommer du hjem med en pludselig trang til sandwich eller rengøringsmiddel.

Det er naturligvis vigtigt at huske på, hvilken situation folk befinder sig i, når de ser din reklame. En lidt kæk, frisk besked kan give dem en intern følelse, hvilket kan vække en god forbindelse i deres underbevidsthed. Det kan dog også blive for kækt, og de kan blive irriterede på den lidt for friske stemning, reklamen forsøger at skabe.

Derfor er det generelt en god idé at være bevidst om, at outdoor reklamer møder folk, når de er udenfor, frem for når de sidder derhjemme foran skærmen.